jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Tisdag & föräldrautbildning!

Kategori: Allmänt

Missade vattengympan igår. Surar på mig själv men det är så svårt och orka dit ibland. Igår var det mörkt och ruggigt och jag var heeeeeeeelt slut, så kommer man hem efter jobbet och mannen har lagat god middag och tänt ljus. Jomentjena! Att jag skulle resa mig från soffan, packa mina grejer och promenera 20 minuter till ett badhus klockan 19.30 - det finns liksom inte. Men kompenserade det med lite jobbträning idag istället.
 
Guuuuuuuuuuuud vad jag tycker tiden kryper fram nu. De första veckorna gick så sablans fort. Men efter vecka 22 tycker jag att de börjat krypa fram. Kanske har och göra med att man börjar känna sig mer och mer redo för liten? Att i början var det så mycket att smälta och funderar över - men nu när det mesta lagt sig så är det ju bara längtan som finns kvar.. Och längtan gör att tiden kryper har jag märkt. ;) Går in i vecka 26 imorgon iaf! Och liten sprattlar på som aldrig förr. Nu har jag känt henne typ varje dag, det känns tryggt och blir väldigt lugnande för mig.
 
Fick förresten en tid för TUL (tillväxtultraljudet) också, den 17 december blir det av. Skönt inför julhelgen!  Och så får vi förhoppningsvis reda ut om det 100% är en tjej (barnmorskan gissade ju på det). Inte för att det spelar någon roll alls, men nu har man ändå ställt in sig lite på en tjej så det ska bli skönt och få reda på om det inte är det innan förlossningen tycker jag. 
 
Har så fina kollegor, dom överröser mig med kläder. Men nu har jag fått så mycket så det räcker och blir över, och nästan bara rosa saker, haha. Jag som inte är något fan utav rosa. ;) Dessutom har jag svårt och säga nej. Jag vill inte ha mer saker nu, vill handla lite själv också ju! Men den ena efter den andra kommer med byxor, mössor, klänningar etc etc. Gulligt är det hursom!
 
Ska sticka från jobbet om en timma för utbildningen på SÖS. Hoppas den bjuder på massa bra info!

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    Ha ha, de där med att man får rosa saker är kul. Efter vårt RUL igår och efter att vi berättat för nära och kära så sa alla: Åh va skönt, då kan vi börja handla nu.
    Men spelar det någon roll vilket kön bebisen har för att de ska kunna köpa en present?
    Jag gillar neutrala kläder och för min egen del så kommer det bli mest sånt.

    Skönt med TUL före jul. Jag önskar att jag hade kommit lika långt som du har. Vill helst gå i ide fram tills april så jag får träffa vår lilla Mini. :)

    Kraam

    Svar: Haha eller hur! De spelar verkligen ingen roll. Jag är precis som du en sucker för neutralt, blir mycket grått, vitt, svart, brunt osv. :)
    Snart är du dääääääär! VIPS sa de för mig. Men nu tycker jag som sagt att tiden kryper fram...
    Linn L

    2013-11-06 | 09:33:09
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: