jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Vecka 26 (25+5)

Kategori: Allmänt

Jahapp! Måndag igen då. Den här helgen har vart lite jobbig faktiskt. Haft lite kramper (som jag antar är sammandragningar) till och från, fick även lite blod igår och då hispade jag loss ordentligt. Men sen kom jag på att vi faktiskt hade sex (är det inte illa när man har det så sällan att man glömmer när man väl haft det? ;)) så blodet hade säkert sin förklaring där. Men sen oroade jag mig även för att liten inte gjorde väsen av sig, kände inga ordenliga sparkar alls. Så gårdagen vara bara ett allmänt orosmoln. Men idag känns det bättre, förutom att jag är trött så verkar allt annat vara som vanligt och liten hade nyss ninjalektion i magen så nu är jag nöjd.
 
Inser mer och mer att jag inte kommer orka köra fulltid så länge som jag tänkt. Ryggen blir jobbigare och jobbigare och orken och stressen kring att jobba heltid, och nu detta med att oroa mig för min fortsatta anställning gör sitt. Jag ska träffa BM om en vecka igen, då vi ska kolla upp det där med mitt höga blodtryck. Är det fortfarande högt och tillsammans med mina andra symptom så kanske jag blir lite sjukskriven ändå.Jag vill dock jobba, så mycket jag bara klarar. Önskan vore kanske bara att gå gå ner lite i tid. Vi får helt enkelt se vad hon & läkaren och framför allt blodtrycket säger. Lyssna på mig själv har aldrig varit min grej, men jag inser nu att det är just det jag måste göra.
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Ta de lugnt bara och tänk på bebis i första hand. Kommer de mer blod så ring BM, man kan aldrig vara för säker :)
    Kram

    Svar: Ja, egentligen borde man ringa direkt.. jag har bara nån konstig grej att ja alltid ska klara allt själv. Så dumt egentligen ;) Inget mer blod iaf :D Kram!
    Linn L

    2013-11-11 | 16:37:15
    Bloggadress: http://somniafilios.wordpress.com

Kommentera inlägget här: