jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Försäkringsförvirrad!

Kategori: Allmänt

Hörrni, nu kanske ni tycker att jag är helt dum. Men jag har helt missat det här med gravidförsäkring. Alltså, inte missat riktigt.. men jag har någon gratis-variant från Trygg-Hansa som jag trodde räckte bra? Men sen såg jag på ett forum idag att alla verkar ha tilläggsförsäkringar vilket jag helt missat. Så nu har jag googlat runt och är eftermiddagstrött men jag förstår verkligen inte. Vad är det man försäkrar och varför? Förlossningsskador? Förlåt om jag är dum igen, men är inte vår sjukvård gratis här?  Jag trodde vår sjukvård stod för sådant? Om något händer mig eller barnet - varför måste jag ha en försäkring?
 
Finns det någon av er vänliga själar (ni ovänliga kan hålla tyst ;)) som kan förklara lite enkelt för mig varför jag borde ha en tilläggs och vad det är bra för? Vilken har ni om ni har någon?
 
Tack på förhand /trötthuvvet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: