jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Halvvägs!

Kategori: Allmänt



 
Över 50% passerat! Yeeeey! Det trodde jag aldrig den där tidiga sommardagen den 15 juni då vi smygtestade och fick ett plus. Vägen kändes så sjukt lång då, nästan omöjlig. Kunde inte förstå hur man skulle någonsin komma fram hit. Men med hjälp av små delmål tycker jag hittills det gått rätt fort. Första delmålet hjärtat vecka 8, sen passeringen av 12 veckor, sen hade vi ett till UL vecka 15, sen blev det RUL och nu halvvägs. Nu har jag inga mer milstolpar faktiskt. Självklart kan saker fortfarande gå fel men jag har inställningen att det ska gå rätt. Jag har oroat mig något kolosalt men detta är första gången i graviditeten då jag faktiskt lyckas stänga av det litegrann.
 
Är det någon annan som är i liknande veckor som har ett till ultraljud inbokat förresten? Pratade med 2 kompisar som är gravida i liknande stadie som jag själv (en boende längre ner i Sverige och en här i Stockholm), och ingen av dem har något mer ultraljud inbokat. Men vår BM meddelade att nästa ultraljud är vecka 32 och det är ett tillväxtultraljud. Funderar på om vi fick det pga IVF, men det lät inte så på henne när jag tänker tillbaka. Hm, aja. 
 
50% kvar, HEJA!

Kommentarer

  • Antara säger:

    Vi ska ha ett tillväxt ultraljud och på barnmorskan lät det som om det var pga IVF.

    Grattis till halvtid! ;)

    Svar: Ah, då är det säkert pga IVF, tack tack :)
    L

    2013-10-01 | 16:05:44
    Bloggadress: http://utanegetbarn.blogspot.com
  • dot säger:

    Vi har också ett ultraljud inbokat i v32, och det är pga ivf, och vi bor i Stockholm. Du känns mycket bra att få en extra koll!

    Svar: Ah, då är det säkert IVF-relaterat. Jag ser det bara som något positivt att få ett extra så det gör mig ingenting :D
    L

    2013-10-01 | 18:15:30
    Bloggadress: http://dotts.se/blog
  • Langtarefterbarn säger:

    Jippie! Grattis till att ni har kommit halvvägs! :)

    Vi kommer också få ett extra UL runt v 30 någon gång. Jag vet inte om det är för att vi haft problem tidigare men jag är glad i alla fall. Att få se den där minimänniskan en extra gång gör mig inget. (Bor också i Sthlms-området)

    Svar: Ja, jag ser det verkligen bara som något positivt att få ett extra :)
    L

    2013-10-02 | 10:13:28
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com
  • Johanna säger:

    Vi har inte ngt mer ul och vi är i v 19+1 nu. Bor i Göteborg. Gravid på egen hand efter två mf. Kul att följa din graviditet när vi är nästan lika långt(!) gångna:) grattis till halvtid!

    Svar: Kuul! Synd att du inte har nån blogg som jag kan få följa tillbaka bara ;)
    L

    2013-10-03 | 10:54:15
  • Mary säger:

    Jag har också TUL v.33 (nästa vecka iiih!) och det är pga IVF. Verkar vara standard för IVF-graviditeter i Stokholms län och jag gissar det är nån kvarleva från när man trodde att provrörsbarn inte växte lika bra som andra barn. Vi tackar och tar emot.

    Kram!

    2013-10-11 | 12:45:59
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: