jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Influensavaccin!

Kategori: Allmänt

Det har varit flera artiklar nu i tidningarna om att dom rekommenderar gravida att ta årets influensavaccin. Jag som annars är ganska anti sånt funderar på och göra det. Först förstod jag inte om det var svininfluensan (som tydligen är farligast för gravida) eller "vanliga" influensan man ska vaccinera sig mot men sen efter lite forskning verkar det som att årets vaccin håller emot båda. Jag skulle inte göra det om jag inte var gravid, men nu när dom rekommenderar det tror jag att jag ska göra det.

Vi får det dessutom gratis via jobbet. Mailade även min BM och hon rekommenderar att alla som är gravida efter vecka 18 ska ta det. :) Bara ett litet tips!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: