jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Tillbax.

Kategori: Allmänt

Jag lyssnade faktiskt på mig själv, me vs envishet 1-0. Gick hem efter lunch i måndags och har vart hemma tisdag och onsdag. Så välbehövligt. Migrän och frossa botades med soffläge & hundmys. Idag är jag tillbaka på jobbet och mår helt okej, trött och lite illamående men annars bra. Skönt och bara ha torsdag, fredag kvar av veckan också.
 
Nästa vecka har jag BM-besök på fredagen. V 25-besöket, jag har lovat mig själv att innan dess ska jag ha ställt mig på vågen. Ni vet att jag berättat om min våg-skräck innan? Haha, hjäääääääälp. Det blir bara värre. Har ingen aning om hur mycket jag gått upp sen inskrivningen. Och ju längre jag väntar ju mer panik får jag. Men samtidigt vet man ju VARFÖR man går upp nu, så det finns ingen logik i mitt tänkande. Har iofs alltid haft en liten vågskräck. Men nu har jag iaf satt som mål att innan jag går dit ska jag ha ställt mig så jag kan informera henne om hon frågar denna gång. Bättre och ta tjuren vid hornen eller vad man nu säger!

Kommentarer

  • Mary säger:

    Har ju ingen aning om anledningen till din vågskräck och vad du har för inställning till det här med din vikt och viktuppgång, men när jag blev gravid gjorde en vana av att börja väga mig dagligen och har följt min viktkurva i ett excelark med en normalkurva (som jag hittat på nätet) som jämförelse. Jag har snarare tyckt att det varit kul att se att jag gått upp några hekton när jag vet att bebisen lägger på sig vikt. Men som sagt, har man en skräck för att ställa sig på vågen är det ju inget som är förenat med nåt roligt, det kan jag förstå.

    Svar: Jag tror det ligger i att jag alltid haft problem med ämnesomsättningen och jobbigt med min vikt. Trots att jag är träningsnarkoman har det alltid varit kämpigt. Och nu innan jag började med IVF så hade jag nyligen kört ett ganska hårt program och kämpat mig ner 12 kg.. å sen iom ivf, hormoner och dåligt mående gick ja upp en del redan innan jag blev gravid. Å nu är ja livrädd för att se att vikten är uppe och allt jag kämpade ner är borta. Men det är ju som du säger, just nu får man tänka att det betyder bra för bebis. Sen får man göra ett ryck när den är ute :D
    L

    2013-10-24 | 10:21:23
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Här har det hänt lite grejer!
    Har bara läst via mobilen ett bra tag och nu ser jag att du gjort om.

    Bra att du lyssnar på kroppen och stannar hemma om du behöver det!

    Hoppas att du kommer över vågskräcken. Jag har lite samma sak fast jag gör det ändå. Har alltid haft viss övervikt och problem med att stanna kvar. Nu har jag äntligen fått Levaxin för att hjälpa till. Kraam

    Svar: Åhå, ja fick oxå levaxin för typ 2-3 år sen. Äter dock bara 50 mg per dag å vet inte om jag tycker det
    L

    2013-10-26 | 10:40:24
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: