jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Måndag 21 okt!

Kategori: Allmänt

Hej kompisar!

Måndag igen & idag är jag verkligen inte på topp. Fattar inte varför jag inte kan tillåta mig själv att vara hemma? Jag har någon spärr, att jag alltid måste kämpa mig till jobbet och prova. Men liksom, nu om någon gång borde jag ju kunna lyssna på mig själv? Men neh, här sitter jag på jobbet med huvudvärk & illamående, småfrossa - känner mig nästan lite febrig. Ska ge det till efter lunch och se om lite mat kan få mig piggare, annars lovar jag att gå hem. Jag har hittills under hela graviditeten (24 veckor på onsdag, tjohoo) inte haft en enda sjukdag. Så vad sjutton skulle det göra om jag tog några. Har även funderat på detta med sjukskrivning. Jag vill ju klara så långt på heltid så möjligt, men nu har värken i rygg som jag tror är foglossning blivit värre och värre på senaste tiden. Det som bara gjorde sig påmint vid kraftansträngningar är nu daglig basis, inte hela tiden men kommer på eftermiddagarna eller när jag rört mig mer än 15 minuter. Blir det värre och värre tänker jag tänka om, då kanske gå ner i tid iaf är en möjlighet. Tiden får utvisa helt enkelt.

Det börjar bli kallt nu också och jag fryser redan i min tunna HM-gravid-parkas så jag har varit på jakt efter en varmare höst/vinterjacka. Inte det lättaste för oss preggon har jag märkt. EN enda hittade jag på hm, och när jag provade den såg jag ut som en michelingubbe/boll med ben. Oh oh. Mycket smickrande. Å jaaa, jag inser såklart att vintern 2013 inte kan handla om och se snygg ut, men vore kul och hitta något som både är varmt och skönt men som man ändå känner sig bekväm i. Fick tips om sidan Gravid&Liten, där jag faktiskt hittade en som jag beställt (denna), hoppas den är okej när den väl kommer. Den kostade inte multum heller, 599:-, känns okej för en jacka som jag ändå inte kommer använda mer än någon vinter. :)

Kommentarer

  • Mary säger:

    Det skulle kunna ha varit jag som skrev delar av ditt inlägg.

    Har inte heller varit sjuk under graviditeten förutom förra veckan när jag var lite snorig och då vägrade jag vara hemma. Jag har haft en sjukdag (karensdag) sen jag blev gravid, efter blödningen i mitten av september, och den slant jag förlorade då på en dags karens var så stor att jag vägrar vara hemma igen om jag inte är dödssjuk.

    Och jag har också provat den där michelin-jackan från H&M som var för stor även i strl small. Men jag upptäckte till min glädje att jag nog kommer att kunna använda mina vanliga vinterjackor, fast det beror såklart på hur mycket större magen kommer bli i omkrets, återstår att se.

    Ryggvärk har jag (peppar peppar) sluppit hittills, däremot foglossning över symfysen och i ljumskarna så det känns som om benen ska lossna som på en gammal docka.

    Kram!
    Kram!

    2013-10-21 | 13:31:25
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: