jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

19 feb - RUL <3 Vecka 19 (18+1)

Kategori: Allmänt

Allt såg bra ut! Tjohooo!
 
Vi kom dit vid 8, fick tyvärr inte vår fantastiska barnmorska utan en lite surare variant igen. Bebis låg (såklart) upp och ner, alltså med ryggen upp. Gjorde allt för att göra det bökigt för surtanten. :) Men efter lite om och men så hade hon gått igenom hela och allt såg bra ut. Hjärtat slog fint och stabilt, längderna var bra. Ja, helheten bra. Såååååååå underbart! Sen frågade jag om kön eftersom jag förstod att det skulle bli svårt och se när bebis låg som den låg och hon muttrade lite & försökte spana. Efter ett tag sa hon att eftersom hon inte sett något "hänga och slänga" under hela undersökningen, och nu när hon letade såg hon inget heller, så gissade hon på tjej. Hon sa att man brukar se extremt lätt om det är en kille, och i övriga fall oftast tjej. Så hon sa med största sannorlikhet.. Så jag tänker välja och tro på det. Ska tillbaka vecka 32 så då kan man ju dubbelkolla så man inte får en liten chock på förlossningen sen. 
 
Spännande! Känns allt lite speciellt och få en dotter måste jag säga. Jag hade blivit precis lika glad för en kille dock. 
 
Efter det träffade vi vår barnmorska för samtal och vi pratade lite allmänt. Jag fick även ta nya prover. Järnet hade sänkts lite så det blir järntabletter nu. Känns skönt och få bli lite piggare men samtidigt är jag orolig eftersom tarmarna & magen strular redan nu som det är  - och järntabletterna kan tydligen göra magen ännu trögare. Aja, man får prova sig fram. Sen tog jag även nya sköldkörtelprover för och kolla så att mitt sånt värde ligger bra eller om vi måste höja levaxin-dosen. Bokade ny tid hos BM om 3 veckor.. kändes himla snart! Men då ska man tydligen mäta magen och lyssna hjärtljud. Nästa UL blir vecka 32 och är förhoppningsvis det sista innan förlossning.
 
Idag är det exakt 5 månader kvar till BF, 19 februri är satt. 46% av graviditeten har passerat. Känns som det kommer gå fortare än man anar. 
 
Ja, nu ska jag försöka njuta av detta och bara smälta allt. Mammas lilla flicka! <3

Kommentarer

  • Josie säger:

    Wow Grattis!! Jag har också bf 19/2 men ska på rul på onsdag så då vet jag mer. Vågar inte ropa hej innan dess:/ Skönt för er att allt såg bra ut, lycka till!!

    Svar: Åh, va roligt! Håller tummarna att allt ser bra ut för er också :)
    L

    2013-09-19 | 17:49:10
  • Hannanas säger:

    Vad skönt att allt såg bra ut och grattis till dottern =)

    Svar: Tack! Såg nu att vi ligger väldigt nära varandra, så grattis till lillkillen :D
    L

    2013-09-19 | 18:04:54
    Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/hannanas/
  • Mary säger:

    Men tjohoo så härligt och underbart! Och det visste jag ju, att allt skulle se fint. Sannolikt en liten tjej alltså, grattis!

    2013-09-20 | 09:51:19
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Mary säger:

    ps. Min mage som alltid strulat har inte påverkats av järnet, tar Niferex, 100 mg om dagen. ds.

    2013-09-20 | 09:52:15
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Cohen säger:

    Heja heja! Vad skönt med "lyckat" rul! Vips så kommer februari vara här ska du se, men passa på att njuta varenda dag fram till dess, både av växande mage/krämpor/tråkig vardag/tid med din partner etc för sedan blir inget som förut (på ett positivt sätt förstås)

    Svar: Jag tar dig på orden ;) Ska verkligen njuta av egentid och att inte göra nåååånting fram till bebis ankomst. :D
    L

    2013-09-20 | 11:11:42
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Åhh va härligt! grattis till en lilten tös! Kraam

    2013-09-21 | 22:52:22
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: