jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

24 sept - babyshopping!

Kategori: Allmänt

Vecka 20. Alltså det är så mycket som ska göras och fixas och köpas! Och tiden bara flyger fram. Ibland tänker jag att det är långt kvar men sen tänker jag på att halva tiden redan swischat iväg. 
 
Hittills har vi köpt: Barnvagn, åkpåse, skötbädd, amningskudde, bumbo (sjukt onödigt redan nu men var så bra pris). Sen fyndade jag på loppis i lördags, ett babynest använt några få gånger (hur fint som helst och med avtagbart tyg som går och tvätta vilket är ett måste när det är beganat) för 100:- av min kompis granne. Blev riktigt glad då jag tänkt sy ett men inte riktigt orkat och tycker 500-1000 kr är på tok för mycket för ett sånt. Sen köpte jag en oanvänd blöj-papperskorg helt i ny förpackning för 50:- och en fin bärsele Babybjörn för 15 (haha) kronor. Kläder har jag inte börjat köpa än, men så svängde vi förbi min barndomskompis som har 3 småttingar och hon hade såååå mycket fint att ge oss så helt plötsligt har vi redan en första garderob till liten. Jag insåg att jag är löjligt förtjust i allt med öron så tyvärr kommer bebis se ut mer som ett djur än en människa första tiden. Sluta gör barnkläder som ser ut som söta små björnar liksom.. ;)
 
Förut tänkte jag alltid att jag skulle köpa allting nytt till första bebisen men nu känns det inte lika viktigt. Så länge jag vet vart det kommer ifrån och det är säkert, fräscht och bra. Jag måste vara lite praktisk och har t.ex insett att ett babyskydd (barnstolen till bilen) använder man bara några månader, så varför lägga massa pengar på det när bästisen har en vi kan få låna? 
 
Så kvar nu av de "stora" sakerna är spjälsäng, skötbord, babysitter och ja.. allt det där andra som blöjor osv. Är ändå glad att jag har mycket fixat och är ute i god tid nu när jag fortfarande känner mig hyfsat rörlig och pigg. Och framför allt när jag har en karl med livsmotto "Aaaaaallting löser sig", haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: