jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Barnvagn!

Kategori: Gravid

Strax vecka 17 minsann! :)

Igår blev vi med vagn. Känns så sjukt, varje gång jag går in i vardagsrummet undrar jag vem som glömt sin barnvagn där, haha.

Har jämfört och läst och pratat med folk och tillslut kommit fram till att Bugaboo Cameleon är den som vi gillar mest. Den känns väldigt smidig och lätt, samt den enda modellen som går in i vår minihiss här mitt i stan.

Täbkte först köpa en ny (12500:-) men sen pratade jag med en kollega som sa att dessa vagnar har ett så bra andrahandsvärde och man kan spara massor på att köpa en begagnad. Så jag blocket-fiskade under nån vecka - dem går verkligen som smör där dessa.. Men tillslut lyckades jag va först på en. Så vi åkte till Bromma igår och köpte en svart, 2 år gammal, med liggdel & sittdel. Mycket nöjd! Enda minuset är att jag tyckte den känns något vinglig/skranglig men extremt lättkörd. Först trodde jag det var fel på våran.. Men sen va jag i butik idag och den verkar kännas ungefär likadant allihop. Det känns liksom som liggdelen vickar lite väl mycket, men verkar som modellen ska va så. :) Bra köp iaf då jag fick betala 5000 och den är hur fräsch som helst.

Skönt och ha något fixat även om det ännu är långt kvar. Men vips står man där och hellre är jag klar ned allt då än ute i sista sekund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: