jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

V 20 (19+2)

Kategori: Allmänt

Hejheeeej!
 
Och så var det fredag igen. Lyckan!
 
Mina dagar just nu består mest av funderingar kring försäkringskassan, jobbet, föräldradagar, lön, ekonomiiiiiiiiii.. ja, allt det där. Vilken djungel. Jag satt och lyssnade igenom försäkringskassans föräldrautbildning igår iaf. Blev faktiskt lite klokare (här)
 
För oss är det krångliga att min sambo har eget. Eller krångligt va fel ord, men vi vill ju klura ut hur det kan gynna oss på bästa sätt. Planen är hittills att jag är hemma ett år iaf, februari - februari typ. Och att han sen är hemma fram till sommaren (kanske kan varva dagar med att jobba lite hemifrån), som vi hoppas kan fylla ut med lite semester. Och sen att liten börjar skolas in i augusti när hon (?) är 1,5 år. Det är drömscenariot. Men det är fan svårt och få ihop om man både ska spara på dagar och klara sig ekonomiskt. Men jag gillar dock att man kan ändra sig under tiden, så man kanske kan börja med lite färre dagar och sen öka om man skulle hamna i ekonomiskt förfall. Haha! Näe, det ska gå bra. Kan inte tänka mig att man bränner överdrivet mycket pengar den första perioden med en liten bebis ändå och vi ska ändå vara glada att vi har 2 medelinkomster och fasta anställningar. Finns folk som har det mycket tuffare. 
 
I övrigt mår jag helt okej! Tröttheten tar över totalt om kvällarna men allt annat har lugnat sig. Kände första buffarna från liten häromkvällen vilket kändes helt underbart. Overkligt och tänka att det är en liten minifot där inne som bankar på, ahhhh sweet! Gravidyogan är nu slut och med min trötthet orkar jag aldrig till gymmet, så jag tog mig för och bokade vattengympa. 5 gånger här i Stockholm för 1200:- Pratade med bästis som flyttat ner till en mindre stad och där fick dem 10 gånger för 300:-, haha liiiite skillnad. Likadant yogan, jag betalade 1900 för 5 gånger, hon betalar 800:- för 10 gånger. JävlaskitStockholm. ;) Men ska bli skönt och få röra sig utan att det gör ont! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: