jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Gravidklåda is killin´me..

Kategori: Allmänt

Alltså den här klådan! Jag blir tokig. Vad är det för n å g o t? Det är det värsta jag känt i klådväg. Jag sov 1 h inatt, sammanhängande. I övrig tid har jag kliat sönder mig. Jag smörjer och smörjer men inget hjälper.. Klådan sitter på mage, rygg, bröst, armar, ben, lår, ja - you name it. Man blir som en fånge i sin egen kropp - jag vill bara ta mig ur den och vila ett tag. 
 
Ska till BM på tisdag - ska tvinga henne och ta ett sånt där blodprov för gallvärdet då som visar om man har Hepatos. Sen kan det tydligen vara något som heter Puppp också?  Här  och här kan man läsa mer om gravidklåda. Hon tog inte min klåda på allvar sist eftersom jag inte hade den på händer och fötter (?) men nu har jag läst att man kan tydligen ha dåliga värden ändå så jag vill iaf kolla. Annars är jag väl bara en av de lucky ones 2/100 som fått gravidklåda som bara är att acceptera. Men NÅGOT måste man väl kunna få utskrivet som lindrar ändå? Jag kan inte ha det såhär i 5+ veckor till? :(
 
Förlåt, nu blev det gnällinlägg igen. Men om någon har haft något liknande och har nåt bra tips får ni gärna kommentera! Har iaf köp aloe vera salva idag att ha på jobbet om det börjar spåra. 

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    Oj, det kan inte vara kul de där! Hoppas det går över!

    2014-01-10 | 10:21:22
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com
  • karin säger:

    Åh fy bubblan! Vet inte alls om det är jämförbart men en vän till mig har allvarliga eksem som kliar något vettlöst. Hon fick till slut kortison. Det skriver man väl kanske inte ut i första hand eftersom att det finns en minirisk för bebisen men om inget annat funkar så kan det vara en räddning. Det var en fröjd för henne och både eksem och klåda försvann, dyker upp ibland men försvinner direkt med kortisonet.

    Hoppas bm tar dig på allvar den här gången!

    Kram

    2014-01-10 | 18:15:12
    Bloggadress: http://villbli3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: