jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Tankar inför förlossning.

Kategori: Allmänt

Så härligt att det börjar ploppa ut bebisar både i IVF-bloggar och i forum! För mig känns det fortfarande som att det är långt tid kvar, men sen slår det mig att bebis SKULLE kunna komma ut närsom egentligen. Vet ju flera av mina bloggvänner som fött redan från vecka 34. Men det känns så svårt och förstå att det kan ske sådär vips (eller ja, så mycket vips som en förlossning nu är haha, men ni hajar). Men det kan det ju, vi entrar vecka 36 imorgon & på lördag är det exakt en månad till BF. HJÄLP! Spännande.
 
Jag har börjat tänka mycket på förlossningen på senaste tiden, med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot den. Jag är både lite rädd, men ändå kontrollerad känner jag. Jag vet att jag & min kärlek kommer vara ett grymt team och det känns så bra att ha honom där. Jag tar det lite som det kommer och väljer att lita på expertisen vi kommer ha kring oss, jag vet ju ingenting innan ändå så jag får förlita mig på mig själv & dem omkring mig. Det ska nog gå bra. :)
 
I eftermiddag har jag BM-besök, idag känns det välkommet. Har mycket jag vill fråga om och flera prover jag vill ta. Sen är ja nyfiken på hur bra koll BM har på om bebis är fixerad eller inte. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: