jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Vecka 34 (33+1)

Kategori: Allmänt

48 dagar kvar till BF.
 
Nu så! Tillbaka på jobb efter ledigheten. Ska försöka få lite ordning på skrivandet igen. Jag hoppas ni alla haft en super jul & nyår. Det har jag! Julen spenderades i 3 dagar mellan olika släkter, men det var ändå bara mysigt och väldigt o-stressigt. På nyår åkte vi ut till kompisarna på Adelsö, alldeles perfekt. God middag, spel & raketer från en inglasad uteplats alldeles vid vattnet. Har en lite rädd vovve också så det var skönt och komma ifrån stan, smällandet var inte så enormt där ute. Dock fick deras son kräksjukan på natten, AUCH! Inget jag som höggravid var sugen på, som tur va sov vi i olika hus och vi rymde på morgonen utan att träffa dem, så det verkar som vi klarade oss.
 
I övrigt mår jag helt okej! Har gått ner till 75% så har lite kortare dagar, och från och med nästa vecka är det 4 arbetsveckor kvar för mig. Borde klara det om jag fortsätter må som nu. FYRA veckor!? Hallåeller! Vad ska jag göra sen? Vara mamma? Helt sjukt ju! Vilken annorlunda vardag som väntar, jag som den rastlösa själ har verkligen blandade känslor. Längtar efter liten så jag blir tokig iaf. Börjar verkligen känna mig helt redo nu. 
 
Hunnit med BM-besök också - allt såg bra ut. Magen har växt mindre efter sin super-spurt där ett tag så nu är vi helt tillbaka på kurvan, skönt. Värdena var bra. Vikt har jag inte tagit någon ny, BM frågar aldrig. Konstigt tycker jag, alla andras BM verkar tycka det är jätteviktigt. Men jag skulle tippa på att jag gått upp runt 13-14 kg totalt nu så det är väl "okej". 
 
En av mina närmaste vänner som jag berättat om tidigare som också varit gravid jämte mig fick sin lilla tjej häromdagen. Tyvärr kom hon i något som heter pannbjudning (väldigt ovanligt, endast 0.1% föds så) vilket gjorde det hela till en 33 h lång komplicerad förlossning. Men tillslut lyckades dem få ut henne, den vanliga vägen dessutom vilket är ovanligt i dessa fall. Tjejen vägde dessutom 4,6 kg - det kombinerat med pannbjudning (gör bland annat att omkrets på huvud blir större än annars) gör mig grymt imponerad av min vän. Vilka kämpar! Glad att det gick bra och liten mår bra. :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nu är det inte speciellt länge kvar, spännande!

    Skönt att ni klarade er från kräksjukan för det är inte kul alls. Ännu mindre när man är gravid.

    God fortsättning! Kraam

    2014-01-02 | 15:28:21
  • langtarefterbarn säger:

    Nåt hände men det var jag som kommenterade precis nyss.

    2014-01-02 | 15:28:52
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: