jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Vecka 37 (36+1)

Kategori: Allmänt

Igår var det föräldrautbilning del 2. Jag hade sett fram emot denna, men tyvärr var jag inte på topp. Hade jättesvårt och sitta still, det kröp och gjorde ont i kroppen. Trötthet som gjorde att jag verkligen fick anstränga mig för att inte somna (lite pinsamt) & svårt att koncentrera mig. Det var väldigt bra saker hon gick igenom, smärtlindring osv - men tyvärr vara jag inte riktigt "där". Efter det var planen att jag skulle åka och jobba de 6 timmar per dag jag jobbar, men när jag satte mig på tunnelbanan kom världens illamående och sen började det plötsligt göra ont på ett helt nytt sätt i vänster sida på ryggen. Aldrig känt det förut, fick nästan för mig att något var på gång! Valde iaf att åka hem och det ångrar jag inte. Väl hemma tog det inte långt tid efter mat, bad och vila innan jag mådde helt okej igen så ingen fara på taket.
 
Jag längtar nu! Otroligt mycket. Det börjar ploppa ut bebisar i bloggar och forum och det gör inte saken lättare. Ååååh! Om 6 dagar är bebis "klar", dvs då blir den inte prematur när den kommer. Det känns som min milstolpe. Efter det får liten gärna komma precis närsom. Gärna tidigare än senare. Jag är lite orolig över att gå över tiden, mamma gjorde det med mig, eftersom bebis redan är lite större så behövs det INTE 2 veckors extra gödning tänker jag, haha!
 
Gick igenom bloggarkivet och blev sentimental igår, gick tillbaka och läste om när vi började, om motgångar och krämpor. Och sen blir jag så tacksam när jag känner liten sparka och tumla runt. Det är verkligen på riktigt! Det är verkligen vår bebis. LYCKA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: